راهکار افزایش 30 درصدی فروش

راهکار قطعی افزایش فروش
راهکاری که حداقل فروشتان را 30% افزایش خواهد داد
در این مقاله قصد داریم با مطرح کردن یک نکته ساده از دنیای کسب و کار به شما راهکاری را معرفی کنیم که بکار بستن آن می توانید بدون صرف هزینه اضافه یا با کمترین هزینه ممکنه میزان فروش در کسب وکارتان را تا 30-20 % افزایش بدهید.
آیا امکان دارد که بدون هزینه اضافی، فروش را 30% افزایش دهم؟
تمامی صاحبان کسب و کار تمایل دارند که مشتری های جدید و بیشتری رو به کسب و کارشون جذب کنند و اکثر تمرکز آنها بر روی همین مسئله است.
تمرکز بیش از حد بر روی جذب مشتری جدید، یکی از بزرگترین مسئله هایی است که صاحبان کسب و کار باهاش مواجه هستند.
اصلی ترین مشکلی که این تمرکز بیش از حد داره، اینه که شما رو از مشتری های فعلی کسب و کارتون غافل میکنه و یا کمی ما رو برای ارائه ی خدمات بهتر به اونا کم رغبت تر خواهد کرد.
چیزی که باید به بخاطر بسپارید این است که هزینه ی حفظ یک مشتری که یک بار از شما خرید کرده است ، بسیار کمتر از جذب یک مشتری جدید است که تا الان شما رو نشناخته است و از شما خرید نکرده است.
چرا هزینه ی جذب مشتری جدید از نگهداری مشتری فعلی بیشتر است؟
زیرا که برای جذب مشتری جدید باید تبلیغات کنید، هزینه کنید، تخفیف بزارید تا یک بارمشتری شما بشود و از شما خرید کند.
اما مشتری های فعلی شما که حداقل یکبار از شما خرید کرده است دیگر نیازی به این حجم از تبلیغات و هزینه ها برای آشنایی با کسب و کار شما ندارد و برای جذب آن، کافیست فقط دفترچه تماس یا لیست مشتری های فعلی و سابق کسب و کارتان را بردارید، با ایشان یک تماس تلفنی برقرار کنید و به آنها پیشنهادی جدید برای خرید کردن از شما بدهید.
با اجرا کردن همین کار می توانید مشتری های سابق کسب و کارتان را همانند مشتری های جدیدی که به تازگی با شما آشنا شده اند، مشتاق به محصول هدف کنید.
کسب و کار هایی که یک سیستم crmیا باشگاه مشتریان دارند و یا به هر طریقی حتی به روش های سنتی با استفاده از دفتر و کاغذ، اطلاعات خرید مشتری هایشان را ثبت کرده باشند خیلی خوب میتوانند از این سیستم استفاده کنند.
پس با درنظر گرفتن این مورد سعی کنید همیشه یک اطلاعات یا یک دیتا بیس از تمامی مشتری هایتان ( هم مشتری های سابق هم مشتری های فعلی هم مشتری های جدید) داشته باشید تا اینجور موقع ها به سراغشون برید و فروشتان را بیشتر کنید.
و درنهایت این جمله را به یاد داشته باشید:
رد مانلی می گوید:” همه چیز از یک فروش خوب شروع می شود”. پس از همین حالا برای بهبود فروشتان اقدام کنید. وقتی بفروشید، سفارش ها سرازیر می شوند، دستگاه ها به کار می افتند، محصولات بارگیری می شوند، فاکتورها صادر می شوند و در نهایت حساب شرکت پر می شود. از همین درآمد است که همه اعضای شرکت، مدیر عامل و صاحب شرکت سود می برند.
بخشی از کتاب 101 راهکار افزایش فروش
دیدگاهتان را بنویسید