3 دلیل که بازاریابی محتوا انتخاب خوبی برای استارتآپهای در مراحل اولیه است
یکی از بزرگترین مشکلات عمومی که شما به عنوان یک بنیانگذار استارتآپ در مراحل اولیه با آن مواجه میشوید، تلاش برای دستیابی به اهداف بسیار با منابع کم است. اصل کلی حل این مشکل این است که تلاش خود را تا حد امکان متمرکز کنید – برای دستیابی به عمق بالاتر از دامنه چشم پوشی کنید.
این در مورد تلاشهای بازاریابی شما نیز صادق است – دهها استراتژی بازاریابی استارتاپی وجود دارد که ارزش به کارگیری برای پروژه شما را دارد، با این حال، شما به سادگی توانایی اجرای موثر همه آنها را ندارید. نکته کلیدی این است که انتخاب کنید کدام یک برای پروژه شما تاثیرگذارتر است.
«نوآوری «نه» گفتن به 1000 چیز است. شما باید با دقت انتخاب کنید.»
البته گفتن این کار آسانتر از انجام آن است. برای کمک به شما، در زیر چند دلیل را فهرست می کنیم که چرا بازاریابی محتوا ممکن است ارزش انتخاب را داشته باشد.
1. می تواند با بودجه انجام شود
اگر تولیدات ویدیویی با ارزش بالا انجام دهید، بازاریابی محتوا می تواند بسیار گران باشد. همچنین اگر تصمیم به نوشتن محتوا برای پروفایل های وبلاگ یا رسانه های اجتماعی خود داشته باشید، می تواند بسیار ارزان باشد. در این مورد، تنها هزینه مستقیم زمان شما خواهد بود.
این به یک دلیل واضح عالی است – در مراحل اولیه راه اندازی، شما به سرمایه زیادی دسترسی ندارید. آنچه شما در اختیار دارید زمان بنیانگذاران است و سرمایه گذاری آن در یک استراتژی بازاریابی محتوای خوب فکر شده می تواند در درازمدت سود زیادی را به همراه داشته باشد.
به راحتی، می توانید منابعی را که در بازاریابی محتوا سرمایه گذاری می کنید، با رشد خود افزایش دهید. در ابتدا، می توانید آن را تا حد امکان لاغر انجام دهید. در نهایت، هنگامی که پروژه شما وارد مرحله رشد خود شد و متوجه شدید که ارزش سرمایه گذاری را دارد، می توانید بودجه بازاریابی محتوای خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید تا نرخ رشد خود را افزایش دهید.
2. می تواند برای اعتبار بخشیدن به ایده های شما استفاده شود
محتوا یکی از سریعترین راهها برای اعتبارسنجی ایدهها در مراحل اولیه پروژه شماست. می توانید با نوشتن در مورد آن و توزیع محتوای خود در جایی که بازار هدف شما احتمالاً در آن قرار دارد، درباره شدت مشکل مشتری قضاوت کنید. علاقه به محتوای شما و بحثی که پستهای شما ایجاد میکند، میتواند بینش ارزشمندی در مورد بازارتان به شما بدهد.
علاوه بر این، محتوای شما می تواند اولین سرنخ های شما را ایجاد کند، که می توانید از آنها برای مصاحبه با مشتری و البته – برای فروش محصول یا خدمات خود استفاده کنید.
3. می تواند مقیاس نمایی کند
آخرین اما مطمئنا نه کم اهمیت ترین ویژگی بازاریابی محتوا این است که پتانسیل رشد بسیار بالایی دارد. اولاً، اگر ارزشی برای افرادی که محتوای شما را مصرف می کنند ارائه دهید، می تواند به طور پیوسته رشد کند زیرا آنها احتمالاً آن را به همتایان خود توصیه می کنند. از طرف دیگر، الگوریتمهای پلتفرمی که در آن منتشر میکنید نیز میتوانند به شما در رشد مخاطبانتان کمک کنند، اگر محتوای شما الگوریتم را با آمار تعامل خوب ارائه میدهد.
دوم، تقریباً هر محتوایی در اینترنت پتانسیل ویروسی شدن را دارد. در حالی که مهندسی ویروسپذیری بسیار سخت است، دریافت توجه نامتناسب برای بخشهای خاصی از محتوا غیرعادی نیست (این اطلاعات ارزشمندی در مورد اعتبار بخشیدن به علاقه بازار هدف شما است). بهعنوان یک استارتآپ، میتوانید مرزهای کاری را که میتوانید با محتوای خود انجام دهید بیش از شرکتهای معتبر انجام دهید، که به شما مزیت رقابتی در این زمینه میدهد.
سوم، برخی از اشکال محتوا طول عمر بسیار بالایی دارند. به طور کلی، بازاریابی محتوا تأثیر کوتاه مدت زیادی ندارد مگر اینکه آن را با کمپین های PPC (هزینه به ازای کلیک )جفت کنید. دلیل آن این است که زمان زیادی برای ایجاد مخاطب (یا رتبه بندی در گوگل از طریق سئو) طول می کشد. گفتنی است، در درازمدت، محتوای همیشه سبز می تواند تا مدت ها پس از اینکه سرمایه گذاری فعال در آن را متوقف کردید، توجه را به پروژه شما جلب کند.
در نتیجه، بازاریابی محتوا اگر هوشمندانه انجام شود، می تواند سود بسیار خوبی برای شما به ارمغان بیاورد. اگرچه ممکن است بهترین گزینه برای پروژه شما نباشد، اما احتمالاً یکی از قویترین کاندیداها برای استراتژی بازاریابی انتخابی برای استارتآپ متوسط فناوری است.
دیدگاهتان را بنویسید