دوره آموزشی مدیران عالی

آقای اولیور وِندِل هولمز، دادستان معروف آمریکایی، اعتقاد داشت که افراد سه دسته اند. افرادی که باعث روی دادن رویدادها می شوند، افرادی که آنچه روی می دهد را تماشا می کنند و افرادی که کوچکترین نظری درباره آنچه روی می دهد، ندارد.

ما به دو نوع رهبر نیاز داریم. نوع اول که مهمترین و اساسی ترین است، رهبر تعاملی است. رهبر تعاملی شخصی است که کاری را با دیگران و توسط دیگران انجام می دهد.

دومین نوع رهبری که به آن نیاز داریم رهبر تحول ساز است. این رهبر مسیر ساز است.دیدگاه پرداز است.این رهبر انگیزه می دهد، تعالی می بخشد و افراد را تقویت می کند تا سطح عملکرد خود را تا جایی ارتقاء دهند که پیش تر حتی تصورش را نمی کردند.

معرفی دوره آموزشی مدیران عالی

یکنواختی و تکرار کارهای روزانه کسب و کار حالت روتینی به افراد سازمان می دهد و باعث از دست رفتن انگیزه افراد می شود با طراحی چالش ها سطح انگیزه افراد را بالا نگه داریم

داشتن یک برنامه آموزش و رشد منظم برای افراد درون سازمان یکی از مهمترین کارهای مدیر و به نوعی بازاریابی قوی محسوب می شود

مهمترین فاکتور در استخدام، مصاحبه کاری آن است و دقیقا ما در جلسات مصاحبه باید انتخاب کنیم که چه کسی در آینده همکار ما می شود. فاکتور های انتخاب را قبل از استخدام برای خود مشخص کنید تا انتخابی دقیق و شفاف تری داشته باشید

انجام رساندن کارها نیاز به مدیریت و رهبری دقیق زمان و وظایف دارد که باید بتوانیم هنر به انجام رساندن کارها و وظایف را در ساعات کاری خود به کار گیریم

بهترین زمان برای اخراج افراد از سازمان آن زمانی است که برای اولین بار به موضوع اخراج آن کارمند فکر می کنید​

یکی از ابزارهای مهم و حیاتی یک مدیر برگزاری جلسات منظم هفتگی با پرسنل است البته باید این جلسات بصورت موثر برگزار شود تا راندمان کاری مجموعه را بالا ببرد و همچنین کنترل امور شرکت از دست مدیر خارج نشود

به گفته آقای کن بلانچارد محقق معروف علم مدیریت بازخورد صبحانه افراد موفق است. مهمترین وعده ورزشکار صبحانه است و مهم ترین کار یک مدیر ارائه بازخورد اثربخش است.

مخاطبین دوره مدیران عالی چه کسانی هستند؟

مدیران

صاحبان کسب و کار

مدیران میانی سازمان ها

چرا باید مهارت مدیریت را یاد بگیریم ؟ چون رابطه مستقیمی با رشد کسب و کار ما دارد !

سرفصل های آموزشی دوره مدیران عالی کسب و کار ؟

با فرایند قبل، حین و بعد از استخدام بصورت اصولی آشنا می شوید

فرآیند اخراج حرفه ای در سازمان امری بسیار حیاتی است.

میزان درآمد شما رابطه مستقیمی با رشد افرادی که در سازمان شما کار می کنند، دارد. برنامه شما برای رشد پرسنلتان چیست؟

به یاد داشته باشید که بعنوان مدیر، نمی‌توانید به افراد دیگر انگیزه دهید، اما میتوانید موانعی که آن ها از انگیزه دادن به خودشان باز می‌دارد را از میان بردارید.بعنوان مدیر می توانید محیطی ایجاد کنید که توان بالقوه افراد برای خودانگیزشی به طور طبیعی آزاد شود

آنچه که درباره مدیریت زمان مهم است، مدیریت کارها و وظایف است. اغلب افراد فکر می کنند مدیریت زمان یعنی افزایش تایم ساعت در طول روز درصورتی که شما باید بتوانید از زمان خود مراقبت کنید تا عواملی که باعث اتلاف زمان شما را شناسایی و از کارهای روزانه خود حذف کنید و این کار فقط با مدیریت وظایف امکان پذیر است.

شما بعنوان مدیر مسئولیت های بسیاری بر دوش خود دارید. مسئله مهم این است که شما باید به دنبال نتایج کلیدی در کسب و کار خود باشید. با اصول مدیریت وظایف مانند نحوه پیگیری، اولویت بندی و ثبت کارهای روزانه می توانید بهره وری خود را افزایش دهید

توانایی مقابله با دشواری ها و حل مشکلات بیش از هر چیز تعیین کننده رویدادهای کسب و کار است. در حقیقت می توان گفت فردی که مهارت های ضعیفی در تفکر خلاق دارد مجبور است کارمند افرادی شود که از مهارت بیشرفته تر تفکر خلاق بهره می بردند.

25 تا 50 درصد زمان مدیر در جلسات می گذرد. جلسات بخشی غیرقابل اجتناب و لازم از زندگی کاری است. بنابراین باید به شکلی موثرتر برگزار شوند.

بازخورد سازنده در زمانی که نیاز به آن وجود داشته باشد، برای ایجاد یک محیط کاری سازنده ضروری است. باید بازخورد را به شیوه ای درست ارائه دهید تا فردی که آن را دریافت می کند بتواند از شما بشنود و برای بهبود عملکرد خود استفاده کند.

مدیران موفق ساخته می شوند، زاده نمی شوند. آنها با کار مداوم و بی پایان برخودف ساخته می شوند. مهارت های مدیریت و رهبری امری حیاتی برای ساختن کسب و کاری فوق العاده است. بعنوان صاحب کسب و کار باید الگوی کارمندان خود باشید.

پرسش هایی که در طول دوره مدیران عالی کسب و کار به آن پاسخ داده می شود

چگونه افرادی را استخدام کنیم که برای کسب و کار ما هم افزایی داشته باشند و کسب و کارمان را توسعه دهند

چگونه اخراج بدون دردسری را داشته باشیم و آن پرسنل به خوبی از مجموعه ما یاد کند

چگونه سطح انگیزه و انرژی کارکنان مجموعه را بالا نگه داریم

چه زمانی اخراج یک نیرو فرا رسیده و با آن نیرو قطع همکاری کنیم

تصمیم گیری در شرایط ابهام و حل چالش ها

چگونه نرخ ماندگاری کارمندان در سازمان را بالا ببریم

چگونه افراد با تمام ظرفیت و توان خود در سازمان ما کار کنند

پرسشنامه استاندارد میزان مشارکت و درگیری افراد در سازمان بلودورن (1999)

پرسشنامه استاندارد میزان مشارکت و درگیری افراد در سازمان توسط بلودورن در سال 1999طراحی شد .و دارای 10 سوال می باشد.بر اساس طیف لیکرت نمره گذاری شده است

تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :

پرسشنامه مشاركت يك درگيري ذهني عاطفي اشخاص در موقعيتهاي گروهي است كه آنان را برمي انگيزد تا سازمان را براي دستيابي به هدفهاي گروهي ياري دهند و در مسئوليت كار شريك شوند.

تحقیقات و پژوهش های علمی نشان می دهد که مدیران ارشد و کارکنان رده های پایین سازمان ها بیش از همه آماده اجرای مدریت مشارکتی هستند و به راحتی می توان مدیران ارشد را با توجیه اقتصادی و فنی و ذکر شرایط بحران زای فعلی و بیان تجارب موفق سایر سازمان ها، نسبت به اجرای روش های مختلف مدیریت مشارکتی ترغیب کرد.

نظرات برخی از شرکت کنندگان دوره مدیران عالی

خانم سارا احمدی

مدیریت سالن زیبایی سارارزا