اجزاء یک برند
برند شما یک موجود زنده است. شما آن را تصور می کنید، آن را به جهان می آورید و آن را پرورش می دهید. مانند یک شخص، برند شما یک موجودیت چند لایه و همیشه در حال تکامل است که شخصیت و صدای خاص خود را دارد. ارتباط برقرار می کند و به مردم قول می دهد. در دنیایی زندگی می کند که تنها قوی ترین ها زنده می مانند.
هشت جزء حیاتی یک برند و چرایی اهمیت آنها
اجزای اساسی که هر برند بزرگی دارد را درک کنید. بیاید نگاهی موشکافانه و عمیق نسبت به برند داشته باشیم.
در دنیای غرق اطلاعات ما، برندها هر روز با هزاران بیت اطلاعات رقابت می کنند تا فقط بخش کوچکی از مغز مصرف کننده را اشغال کنند. اگر برند شما یک برند قوی و مستمر است که با مشتری شما ارتباط برقرار میکند، میتواند همه این درهمکاریها را از بین ببرد تا مشتری شما بتواند پیام آن را جذب کند و به آن پاسخ دهد.
بنابراین، برندسازی خوب مهم است. این چیزی فراتر از صحبت های جذاب بازاریابی است. این چیزی است که در طول زمان وفاداری مشتری را ایجاد می کند و به نوبه خود کسب و کار شما را می سازد.
شما می توانید قدرت برند خود را از طریق بررسی اجزای مختلف آن اندازه گیری کنید. اگر تا به حال اجزای برند خود را شناسایی نکرده اید، ادامه مطلب را بخوانید و یادداشت کنید و روی تک تک اجزای برند در کسب و کار خود کار کنید. این مولفه ها باید توسط کل کارکنان شما درک شده و با یکدیگر هماهنگ شوند. هنگامی که عناصر یک نام تجاری با یکدیگر هماهنگ نیستند، مانند فردی است که در برقراری ارتباط موثر مشکل دارد، یا کلماتش کاملاً با اعمال خاصی همراه نیستند. سردرگمی یا بیاعتمادی که به وجود میآید میتواند به سرعت افراد را منحرف کند.
بسیار ساده است که اجازه دهید نام تجاری شما از تراز خارج شود. ممکن است تمایل داشته باشید که از رقبای خود تقلید کنید، یا ممکن است در مورد دنبال کردن بخش جدیدی از بازار هیجان زده شوید. وقتی به پیشنهادات خود اضافه میکنید یا به دنبال تاکتیکهای بازاریابی جدید میگردید، باید کنترل خوبی در مورد اینکه برند شما چیست – و چه چیزی نیست – داشته باشید تا این تلاشها به جای تضعیف برند شما، آن را تقویت کنند.
با شناسایی اجزای برند خود شروع کنید، سپس برای تقویت بخش هایی که احساس ضعف میکنید، تلاش کنید. آیا برند شما در سلامت قوی است یا در شرایط بحرانی قرار دارد؟
هشت جزء مهم برند شما:
1. تعریف برند
این توضیحی است از اینکه کسب و کار شما چیست – شما چه کسی هستید، چه چیزی را ارائه می دهید و به چه کسی. به عنوان پایه و اساس برند شما، تعریف برند شما باید پایدار و محکم باشد و هرگز گیج کننده نباشد. اگرچه این بسیار ساده به نظر می رسد، اما اغلب می توان آن را به روشی بیش از حد پیچیده بیان کرد و کاری را که انجام می دهید اولین مانع در معرفی نام تجاری خود می کند. تعریف برند خود را تا می توانید تمیز و ساده نگه دارید.
2. ارزش های برند
اینها ایده آل هایی هستند که برند شما نشان دهنده آنهاست. منتظر چی هستی؟ چه ارزش های برند شما محصولات با کیفیت، قیمت های معقول یا شیوه های تجاری پایدار باشد، اینها چیزهایی هستند که شما به آنها اعتقاد دارید و می خواهید مشتری شما نیز به آنها اعتقاد داشته باشد. بسیاری از مصرف کنندگان به تجارت با شرکت های همفکر اهمیت می دهند، بنابراین ارزش های اصلی خود را بشناسید.
هویت علت است:برند اثر است و قدرت سابق بر قدرت دوم تاثیر می گذراد
3. وعده برند
این تضمین اساسی است که شما با انجام تجارت با شما به مشتریان خود ارائه می دهید. این چیزی است که همه افراد در سازمان شما باید آن را درونی کنند، و باید به راحتی در پیام های شما، ترجیحاً به عنوان یکی از اولین چیزهایی که مخاطبان شما می خوانند، انجام شود. وعده برند شما باید هم با ارزش های برند و هم با تجربه برند شما همسو باشد.
4. هویت برند
این چهره بصری کسب و کار شما است – “ظاهر و احساس” آن. هویت برند شما شامل عناصری است که برای ارتباط بصری تعریف برند شما استفاده می شود، مانند لوگو، گرافیک برند، رنگ ها، فونت ها و تصاویر. داشتن یک هویت برند خوب طراحی شده و تعریف شده، شرکت شما را به یاد ماندنی می کند، به تعریف شخصیت آن کمک می کند و درک عمومی آن را تا حد زیادی بهبود می بخشد. آیا هویت برند شما یک هویت قوی است؟ اگر نه، می توانید برای ایجاد یک هویت بصری حرفه ای با تیم آرکا در ارتباط باشید.
5. تمایز برند
این پیشنهاد فروش منحصر به فرد شما (USP) است. تمایز با یک USP کاملاً تعریف شده این است که چگونه نام تجاری شما در میان جمعیت برجسته می شود. مصرف کنندگان هر روز با برندها بمباران می شوند، بنابراین آنها باید بدانند که چگونه همه آنها را در ذهن خود سازماندهی کنند. هنگامی که شما یک USP واضح دارید که شما را متمایز می کند، مانند یک ویژگی انحصاری، مزیت ویژه یا شخصیت منحصر به فرد – و این را به وضوح به مصرف کننده منتقل می کنید – نام تجاری شما جایگاه ویژه ای در ذهن مصرف کنندگان دارد و شما را به یاد خواهند آورد.
برای کمک به ساخت برند خود ، می توانید با ما در ارتباط باشید
6. موقعیت بازار
این موقعیت در بازار است که برند شما بر اساس محاسبه کیفیت و قیمت در اختیار دارد. موقعیتیابی در بازار به مصرفکننده کمک میکند تا بداند چگونه در مورد پیشنهادات شما فکر کند، بهویژه زمانی که بسیاری از کسبوکارهای دیگر نیز همان چیز را ارائه میدهند. آیا یک انتخاب درجه یک برای مصرف کننده، با کیفیت بالا و قیمت بالا ارائه می کنید؟ یا سطح بالای کیفیت شما با قیمت متوسط مطابقت دارد و شما را به گزینه ای با ارزش بالا تبدیل می کند؟ شاید شما یک انتخاب اقتصادی باشید که برای بعضی ها مکانی سودآور است. ما می توانیم به شما کمک کنیم موقعیت خود را در بازار تعیین کنید و اجزای برند خود را برای حمایت از آن موقعیت هماهنگ کنید.
7. پیام برند
این صدای کسب و کار شما است – آنچه باید بگویید و چگونه آن را می گویید. پیام برند شامل مواردی مانند شعار شما، بیانیه موقعیت یابی، بیانیه وعده برند، پیام های کلیدی و کپی بازاریابی است. استراتژی پیامرسانی بخش مهمی از برندسازی است، زیرا نکات صحبتی که استفاده میکنید و سبک نوشتاری که اتخاذ میکنید به تعریف برند شما کمک میکنند. شخصیت برند شما باید در پیامهای شما ظاهر شود، که به جذب مشتریان در سطح احساسی کمک میکند. همیشه باید با برند شما مرتبط، سازگار و صادق باشد.
8. تجربه برند
این روشی است که در آن مشتریان شما با محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید تعامل دارند. نحوه ارائه پیشنهادات شما بسیار مهم است، زیرا تجربه مشتریان شما با کسب و کار شما نظرات آنها را تقویت می کند و به تبلیغات شفاهی قدرتمند کمک می کند. برای ایجاد یک تجربه برند موفق، مطمئن شوید که کیفیت و عملکرد پیشنهادات شما، و همچنین فرآیند تعامل با شرکت شما، به شدت با برند شما همسو باشد.
نتیجه گیری : توسعه دقیق برند شما کلید موفقیت شماست. ایجاد و حفظ تمام اجزای برند شما نیازمند تلاش است، اما این یک فرآیند و سرمایه گذاری است که به رشد و قوی ماندن کسب و کار شما کمک می کند... بنابراین ارزشش را دارد.
دیدگاهتان را بنویسید