جستجو برای:
  • خانه
  • مقالات
  • تماس با ما
  • درباره ما
 
  • 09336716474
  • info@arka-team.ir
  • بلاگ
  • تماس با ما
  • درباره ما
آکادمی آرکا
  • خانه
  • مقالات
  • تماس با ما
  • درباره ما
0
ورود / عضویت

هک رشد چیست ؟

22 اسفند 1401
ارسال شده توسط arka
برندینگ
114 بازدید

هک رشد برای توصیف مجموعه‌ای از استراتژی‌های نوآورانه، خلاقانه و معمولاً کم‌هزینه استفاده می‌شود که شرکت‌ها برای رشد پایگاه مشتریان خود از آن‌ها استفاده می‌کنند.

اصطلاح هک رشد از عبارت «هکر رشد» که در سال 2010 توسط شان الیس، کارآفرینی که به Dropbox کمک کرد تا به رشد کسب و کار خود کمک کند، ابداع شده است. او در تلاش برای یافتن جایگزینی برای خود، موقعیت شغلی جدیدی ابداع کرد که با موقعیت یک “متخصص بازاریابی” متفاوت بود.

هک رشد یک زیر شاخه از بازاریابی است که بر رشد سریع یک شرکت متمرکز است. از آن به عنوان یک فرآیند و مجموعه ای از مهارت های بین رشته ای (دیجیتال) یاد می شود. هدف، انجام منظم آزمایش‌هایی است که می‌تواند شامل تست A/B باشد، که منجر به بهبود سفر مشتری می‌شود، و ایده‌هایی را که کار می‌کنند و اصلاح می‌کنند یا آنها را رها می‌کنند، قبل از سرمایه‌گذاری منابع زیاد تکرار و مقیاس می‌کنند. . این کار در رابطه با استارت‌آپ‌های مرحله اولیه که نیاز به رشد سریع در مدت زمان کوتاه با بودجه‌های محدود دارند، شروع شد و همچنین به شرکت‌های بزرگ‌تر نیز رسید.

یک تیم هک رشد متشکل از بازاریابان، توسعه دهندگان، مهندسان و مدیران محصول است که به طور خاص بر ایجاد و درگیر کردن پایگاه کاربران یک تجارت تمرکز می کنند. هک رشد فقط یک فرآیند برای بازاریابان نیست. می توان آن را برای توسعه محصول و بهبود مستمر محصولات و همچنین برای رشد پایگاه مشتری موجود به کار برد. به این ترتیب، برای همه از توسعه دهندگان محصول، مهندسان، طراحان، فروشندگان و مدیران به یک اندازه مفید است.

 

کسانی که در هک رشد تخصص دارند از انواع مختلف بازاریابی و تکرارهای محصول برای آزمایش سریع کپی متقاعد کننده، بازاریابی ایمیلی، سئو و استراتژی های ویروسی، در میان ابزارها و تکنیک های دیگر، با هدف افزایش نرخ تبدیل و دستیابی به رشد سریع پایگاه کاربران استفاده می کنند. برخی هک رشد را بخشی از اکوسیستم بازاریابی آنلاین می دانند، زیرا در بسیاری از موارد هکرهای رشد از تکنیک هایی مانند بهینه سازی موتور جستجو، تجزیه و تحلیل وب سایت، بازاریابی محتوا و تست A/B استفاده می کنند. از طرف دیگر، همه بازاریاب ها تمام داده ها و مهارت های فنی مورد نیاز یک هکر رشد را ندارند، بنابراین یک نام جداگانه برای این زمینه قابل استفاده است.

تاریخچه

شان الیس اصطلاح “هکر رشد” را در سال 2010 ابداع کرد. در پست وبلاگ، او هکر رشد را اینگونه تعریف کرد: “شخصی که شمال واقعی او رشد است. هر کاری که آنها انجام می دهند با تاثیر بالقوه آن بر رشد مقیاس پذیر مورد بررسی قرار می گیرد.” با عنوان، “هکر رشد، معاون بازاریابی جدید است”که در آن او این اصطلاح را تعریف کرد و از پلتفرم اجاره تعطیلات کوتاه مدت ادغام Craigslist توسط Airbnb به عنوان مثال استفاده کرد. او نوشت که هکرهای رشد “ترکیبی از بازاریاب و کدنویس هستند، کسی که به سوال سنتی “چگونه برای محصولم مشتری جذب کنم؟” نگاه می کند و پاسخ‌هایی با تست‌های A/B، صفحات فرود، فاکتور ویروسی، قابلیت تحویل ایمیل، و نمودار باز.  بازاریاب خلاق به طور منحصر به فردی بر رشد اهرمی بالا متمرکز شده است دومین رویداد سالانه(2013) “کنفرانس هکرهای رشد” در سانفرانسیسکو توسط گاگان بیانی برگزار شد. این هکرهای رشد از لینکدین، توییتر و یوتیوب در میان دیگران را نشان داد. در سال 2015، شان الیس و اورت تیلور GrowthHackers را ایجاد کردند – بزرگترین انجمن وب سایت که به هک رشد اختصاص دارد و اکنون میزبان کنفرانس سالانه GrowthHackers است.

متود هک رشد

برای مبارزه با این کمبود پول و تجربه، هکرهای رشد با تمرکز بر نوآوری، مقیاس‌پذیری و اتصال کاربر به بازاریابی عمل می‌کنند. با این حال، هک رشد، طراحی محصول و اثربخشی محصول را از بازاریابی جدا نمی‌کند. هکرهای رشد، رشد بالقوه محصول، از جمله جذب کاربر، ورود به سیستم، کسب درآمد، حفظ و ویروسی بودن را در خود محصول ایجاد می‌کنند. هک رشد همه چیز در مورد هدفمندی و کارایی است. بنابراین همیشه این احتمال وجود دارد که به چیزی بزرگ ضربه بزنید و یک کمپین ویروسی داشته باشید Fast Company از “فهرست کاربران پیشنهادی” توییتر به عنوان مثال استفاده کرد: “این راز واقعی توییتر بود: به جای ایجاد زیرساخت برای انجام بازاریابی زیاد، بازاریابی را در محصول ایجاد کرد.” با این حال هک رشد همیشه رایگان نیست. TechCrunch چندین هک رشد تقریباً رایگان را به اشتراک گذاشت و توضیح داد که هک رشد یک بازاریابی مؤثر است و نه گرد و غبار بازاریابی افسانه ای.

قلب هک رشد، تمرکز بی‌وقفه بر رشد به‌عنوان تنها معیاری است که واقعاً اهمیت دارد. مارک زاکربرگ در حین رشد فیس بوک این طرز فکر را داشت. در حالی که روش های دقیق از شرکتی به شرکت دیگر و از صنعتی به صنعت دیگر متفاوت است، وجه مشترک همیشه رشد است. شرکت‌هایی که موفق به «هک رشد» شده‌اند، معمولاً یک حلقه ویروسی به طور طبیعی در فرآیند نصب خود دارند. مشتریان جدید معمولاً در مورد محصول یا خدمات از طریق شبکه خود می شنوند و با استفاده از محصول یا خدمات، آن را با اتصالات خود به اشتراک می گذارند. این حلقه آگاهی، استفاده و به اشتراک گذاری می تواند منجر به رشد تصاعدی برای شرکت شود. توییتر، فیسبوک، دراپ باکس، پینترست، یوتیوب، گروپون، یودمی، اینستاگرام و گوگل همگی شرکت هایی هستند که از تکنیک های هک رشد برای ایجاد برند و بهبود سود استفاده می کنند و هنوز هم استفاده می کنند.

استفاده از تاکتیک‌های هک رشد به شما کمک می‌کند تا با حداقل هزینه، بیشترین بازده ممکن را دریافت کنید. به‌عنوان نمونه، هک‌های ساده‌ای مانند اضافه کردن یک لینک ساده در انتهای ایمیل یا تخصیص فضا یا امکانات اضافی با ارجاع کاربران به رشد نام‌های شناخته‌شده‌ای مانند هاتمیل و دراپ باکس کمک شایانی کرده است. البته پیدا کردن تاکتیک‌های مناسب هک رشد همیشه آسان نیست؛ بااین‌حال با تکیه بر آنچه که با مطالعه این مطلب آموخته‌اید و روش‌هایی که به‌طور خلاصه در بالا به آن‌ها اشاره کردیم می‌توانید اولین گام‌ها را در مسیر رشد و توسعه کارآمد و مقرون‌به‌صرفه کسب‌وکار خود بردارید.

اشتراک گذاری:
شما می توانید فایل pdf مقاله بالا را از طریق باکس زیر دانلود کنید.
دانلود فایل
دانلود مقاله

پسورد فایل : گزارش خرابی لینک

محل نمایش فرم گزارش مشکل دانلود شما.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

وعده برند
وعده برند ارزش یا تجربه ای است که مشتریان یک شرکت می توانند انتظار داشته...
اجزاء یک برند
برند شما یک موجود زنده است. شما آن را تصور می کنید، آن را به...
جایگاه برند
موقعیت یابی (جایگاه)  برند، فرآیندی است که برند شما را در ذهن مشتریان قرار می...

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

مقالات تازه آرکا
  • انضباط شخصی چیست؟
  • 4 توصیه مهم برای ساخت انضباط فردی پیشرفته
  • 8 نوع سبک رهبری
  • چگونه می توان مهارت های رهبری کسب و کار را بهبود بخشید
  • 11 ویژگی رهبری کسب و کار
درباره آرکا

مرکز تخصصی آموزش و رشد کسب و کار آرکا از سال 1395 فعالیت خود را در شهرستان بهبهان آغاز نموده و تا کنون به بیش از 1500 صاحب کسب و کار خدمات ارائه داده است.

دسترسی سریع
  • خانه
  • تماس با ما
  • درباره آرکا
  • خوزستان - بهبهان- خیابان تختی
  • 09336716474
  • info@arka-team.ir

تمامی حقوق برای سایت آرکا محفوظ می باشد
ورود ×
ورود با کد یکبارمصرف
ارسال مجدد کد یکبار مصرف(00:120)
آیا حساب کاربری ندارید؟
ثبت نام
ارسال مجدد کد یکبار مصرف (00:120)
برگشت به ورود
  • (+98) ایران

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

ارسال مجدد کد یکبار مصرف (00:120)

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت