جستجو برای:
  • خانه
  • مقالات
  • تماس با ما
  • درباره ما
 
  • 09336716474
  • info@arka-team.ir
  • بلاگ
  • تماس با ما
  • درباره ما
آکادمی آرکا
  • خانه
  • مقالات
  • تماس با ما
  • درباره ما
0
ورود / عضویت

آکادمی آرکابلاگبرندینگوعده برند

وعده برند

24 آذر 1401
ارسال شده توسط arka
برندینگ
121 بازدید

وعده برند ارزش یا تجربه ای است که مشتریان یک شرکت می توانند انتظار داشته باشند هر بار که با آن شرکت تعامل می کنند دریافت کنند. هرچه یک شرکت بیشتر بتواند به آن وعده عمل کند، ارزش برند در ذهن مشتریان و کارمندان قوی‌تر می‌شود

در پایان روز، یک وعده برند را می توان به این فرمول ساده تقسیم کرد: «چه کاری برای چه کسی انجام می دهید». من ادعا نمی کنم که فرآیند ایجاد یک وعده برند ساده است. در واقع بسیار دشوار است.

اما اگر در نظر بگیرید که چه چیزی شرکت شما را خاص می‌کند و از بلوک‌های سازنده فهرست‌شده در بالا استفاده می‌کنید، می‌توانید یک وعده برند مؤثر ایجاد کنید که شما – برندتان – را با مشتریان و کارمندان‌تان مرتبط می‌کند.

یک نقطه شروع خوب این است که مدل کسب و کار خود را تعریف کنید – یاد بگیرید چگونه از بوم مدل کسب و کار استفاده کنید. یک راه دیگر برای شناسایی و ایجاد ارزش این است که ارزش پیشنهادی خود را تعریف کنید و سپس از آن برای ایجاد بیانیه ارزش خود استفاده کنید.

چرا وعده برند مهم است؟

یک وعده برند به مشتریان شما، به طور صریح یا ضمنی، می گوید که از محصول یا خدمات شما چه انتظاری می توانند داشته باشند. انتظارات آنها را در مورد کیفیت محصولات یا خدمات شما تعیین می کند.

مبانی یک وعده برند قدرتمند

یک وعده نام تجاری: ساده است

 یک وعده نام تجاری: معتبر است

 وعده یک برند این است: منحصر به فرد

 وعده یک برند این است: به یاد ماندنی

 یک وعده برند این است: الهام بخش

Foundations Of A Powerful Brand Promise

  • A Brand Promise Is: Simple
  • A Brand Promise Is: Credible
  • A Brand Promise Is: Unique
  • A Brand Promise Is: Memorable
  • A Brand Promise Is: Inspiring

ویژگی‌های یک وعده برند خوب:

  1. نشان‌دهنده
  2. متمایز کننده
  3. قابل اندازه‌گیری
  4. با زبان عملی ارزش ایجاد می‌کند
  5. ساده است
  6. به آنچه که مهمتذ است صحبت می‌کند
  7. استوار است

چگونه می توان وعده نام تجاری خود را ایجاد کرد؟

مانند هر اصل اساسی دیگر استراتژی برند شما، وعده برند شما درک کاملی از هر جنبه از شرکت شما است. این با برنامه ریزی دقیق، واکنش و تأثیری که می خواهید به آن برسید ایجاد می شود.

به جای توصیف نحوه انجام کاری که انجام می‌دهید، وعده برند شما باید تجربه‌ای را که ارائه می‌دهید توصیف کند. وعده برند راهی برای مصرف کنندگان است تا شما را نسبت به استانداردی که شما را متمایز می کند، مسئول بدانند.

حتی وعده‌های بهترین برند جهان نیز از نظر ساختار، هدف و لحن بسیار متفاوت است. اما از نظر بازاریاب آموزش دیده، اکثر وعده های برند دارای برخی ویژگی های مشترک هستند که به ما نشان می دهد چه چیزی بهترین کار را می کند.

1-تمام دلایلی که مشتریان کسب و کار شما را انتخاب می‌کنند و ویژگی‌هایی که فقط روی شرکت شما برای ارائه آنها حساب می‌کنند را فهرست کنید.

2-دور تمام ویژگی هایی که مطمئن هستید می توانید به طور مداوم ارائه دهید و می خواهید شهرت خود را بر اساس آنها به خطر بیندازید، حلقه بزنید.

3-در کنار ویژگی‌هایی که برای مشتریان و تیم داخلی‌تان قانع‌کننده هستند، یک علامت بزنید – ویژگی‌هایی که می‌توانید با افتخار به آن‌ها دست پیدا کنید.

4-موارد بررسی شده را انتخاب کنید و فهرست کوتاهی از ویژگی های کسب و کار تهیه کنید که مطمئن ترین، قانع کننده ترین، باورپذیرترین و سازگارترین با شخصیت شرکت شما هستند.

نشان دهنده

قول برند خود را نشان‌دهنده تجربه برندتان، اینکه چه کسی هستید، چه کاری انجام می‌دهید یا چه چیزی شما را خاص می‌کند، بیان کنید. هیچ بازاریابی بدون هدف نباید وجود داشته باشد. این فرصتی است که در مورد تجربه، محصولات، خدمات یا اعتقادات خود چیزی حیاتی با هم در میان بگذارید. این پیام هر چه که باشد، باید چیزهای زیادی در مورد اینکه شما هستید بگوید.

 

این وعده های برند نشان دهنده تجربیات خاصی است که می توانید انتظار داشته باشید.

متمایز کننده

ما می خواهیم بدانیم که چرا شما مهم هستید. از آنجایی که شما احتمالاً همان کاری را که رقبای بی‌شماری که دارید انجام می‌دهند، انجام می‌دهید، باید جنبه‌ای از خود را هدف قرار دهید، کاری که انجام می‌دهید یا برای چه کسی انجام می‌دهید که شما را خاص می‌کند. از این عامل متمایز کننده برای ساختن وعده برند خود بر اساس اصالت استفاده کنید

این شرکت ها درک دلیل متفاوت بودن آنها را آسان می کنند:

منبع شماره یک اطلاعات در جهان باشید. – گوگل

.

قابل اندازه گیری

شما نمی توانید چیزی را که نمی توانید اندازه گیری کنید ثابت یا بهبود بخشید. بنابراین تلاش کنید تا کاری کنید که برندتان چیزی را وعده دهد که بتوان آن را کمیت کرد، در مقیاسی که به راحتی قابل درک است، مانند:

زمان

 هیجانی

 کیفیت

 پس انداز

 فاصله

با زبان عملی ارزش ایجاد می کند

روی «چرا»ی کالاهایتان تمرکز کنید. آخر بازی چیست؟ مردم برای چه احساس یا موفقیتی می توانند روی شما حساب کنند؟ هدف از محصولات یا خدمات شما برای تقویت زندگی چیست؟ آیا آرامش خاطر را فراهم می کنید؟ خوشبختی؟ مزیت کسب و کار رقابتی؟

بیش از اینکه فقط توصیفی یا آرزویی باشد، وعده برند شما باید کاری باشد که برای ارائه ارزش بیشتر به مصرف کنندگان خود انجام دهید. هر کسب و کاری ارزشی را از طریق صرفه جویی در هزینه ارائه نمی کند. این فرصت شماست تا ارزش ناملموس کاری را که انجام می دهید به اشتراک بگذارید.

بدون ارائه ارزش، وعده برند شما فقط یک شعار است.

این برندها انواع مختلفی از ارزش را ارائه می دهند که هیچ کدام ارزان نیستند:

ایجاد شادی از طریق تجربیات جادویی. -دیزنی

جستجوی کمال. -لکسوس

ساده

روی «چرا»ی کالاهایتان تمرکز کنید. آخر بازی چیست؟ مردم برای چه احساس یا موفقیتی می توانند روی شما حساب کنند؟ هدف از محصولات یا خدمات شما برای تقویت زندگی چیست؟ آیا آرامش خاطر را فراهم می کنید؟ خوشبختی؟ مزیت کسب و کار رقابتی؟

بیش از اینکه فقط توصیفی یا آرزویی باشد، وعده برند شما باید کاری باشد که برای ارائه ارزش بیشتر به مصرف کنندگان خود انجام دهید. هر کسب و کاری ارزشی را از طریق صرفه جویی در هزینه ارائه نمی کند. این فرصت شماست تا ارزش ناملموس کاری را که انجام می دهید به اشتراک بگذارید.

به آنچه که مهمتر است صحبت می کند

وعده های برند به این منظور نیست که ثابت کند شما برای همه، همه چیز هستید. این یک دام خطرناک تمام بازاریابی است. برخی ادعاها را مطرح کنید و موضعی اتخاذ کنید که برخی افراد را منصرف کند. وقتی مشتریان اصلی شما به حامیان برند وفادار تبدیل شوند، از این کار خوشحال خواهید شد.

 

به آنچه برای مصرف کنندگان شما اهمیت دارد فکر کنید. چرا آنها شما را در اطراف می خواهند؟ چه چیزی باعث می شود آنها تیک بزنند؟ به چه چیزی اهمیت می دهند؟ از قول برند خود برای صحبت با هسته اصلی هر چیزی که هست استفاده کنید.

استوار

یکی دیگر از ملاحظات کلیدی سازگاری است. پیام واقعی در کل برند شما چیست؟

Yeti طیف گسترده ای از محصولات ممتاز در فضای باز، از خنک کننده گرفته تا لباس، تولید می کند. وعده برند آنها ارائه عملکرد و دوام استثنایی در هر محیطی است. مهم نیست که آنها چه چیزی می فروشند، این پیام کار می کند، زیرا هر چیزی که آنها می سازند با کیفیت است و برای مقاومت در برابر عناصر شدید ساخته شده است.

سه راه برای ساختن و نگه داشتن قول برند

چه قول هایی به مشتریان خود می دهید؟ برای ایجاد انگیزه در مشتریان، یک وعده برند باید به سه هدف زیر دست یابد:

1-باید یک مزیت قانع کننده را منتقل کند

2-باید معتبر و قابل باور باشد

3-هر بار باید آن را نگه داشت

قول برند خود را با تجربه برند خود هماهنگ کنید

لازم نیست تمام عناصر تجربه برند خود را در بر بگیرید، فقط آنچه شما را متمایز می کند.

آیا وعده برند همان شعار است؟

قول چیزی فراتر از شعار است.

یک وعده برند فراتر از یک شعار یا شعار جذاب است. این یک تعهد به مخاطب برای ارائه راه حل ارائه شده است. با دادن این وعده، یک برند یکپارچگی خود را به خطر می اندازد و در شکستن این وعده، یکپارچگی خدشه دار می شود.

تعریف متفاوت برند

برند تصویر ذهنی است که مردم از شرکت یا محصول شما دارند. این چیزی است که مردم فکر می کنند شما هستید.

یک برند آن چیزی نیست که شما می گویید، آن چیزی است که مردم فکر می کنند یا می گویند. و هیچ مقدار تبلیغات، بازاریابی یا روابط عمومی نمی تواند این را تغییر دهد.

وعده برند چیست و چرا مهم است؟

برای ایجاد برندی که مخفف چیزی باشد، یک سازمان به یک بیانیه واضح هدف برای ارتباط با جامعه خود، چه در داخل و چه در خارج، نیاز دارد.

نیک وسترگارد، نویسنده و کارشناس برندسازی می‌گوید: «به عبارت دیگر، برند یک وعده است. "در هسته خود، وعده برند شما باید کل تجارت شما را تعریف کند و باید تمام جنبه های شرکت شما را تحت تاثیر قرار دهد."

می توانید فایل pdf مقاله را از طریق دکمه زیر دریافت نمایید

دانلود فایل pdf مقاله
اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

هک رشد چیست ؟
هک رشد برای توصیف مجموعه‌ای از استراتژی‌های نوآورانه، خلاقانه و معمولاً کم‌هزینه استفاده می‌شود که...
اجزاء یک برند
برند شما یک موجود زنده است. شما آن را تصور می کنید، آن را به...
جایگاه برند
موقعیت یابی (جایگاه)  برند، فرآیندی است که برند شما را در ذهن مشتریان قرار می...

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

مقالات تازه آرکا
  • انضباط شخصی چیست؟
  • 4 توصیه مهم برای ساخت انضباط فردی پیشرفته
  • 8 نوع سبک رهبری
  • چگونه می توان مهارت های رهبری کسب و کار را بهبود بخشید
  • 11 ویژگی رهبری کسب و کار
درباره آرکا

مرکز تخصصی آموزش و رشد کسب و کار آرکا از سال 1395 فعالیت خود را در شهرستان بهبهان آغاز نموده و تا کنون به بیش از 1500 صاحب کسب و کار خدمات ارائه داده است.

دسترسی سریع
  • خانه
  • تماس با ما
  • درباره آرکا
  • خوزستان - بهبهان- خیابان تختی
  • 09336716474
  • info@arka-team.ir

تمامی حقوق برای سایت آرکا محفوظ می باشد
ورود ×
ورود با کد یکبارمصرف
ارسال مجدد کد یکبار مصرف(00:120)
آیا حساب کاربری ندارید؟
ثبت نام
ارسال مجدد کد یکبار مصرف (00:120)
برگشت به ورود
  • (+98) ایران

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

ارسال مجدد کد یکبار مصرف (00:120)

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت