کوچینگ کسب و کار
اگر یک کارآفرین یا یک رهبر در شرکت خود هستید، کوچینگ کسب و کار ممکن است آخرین چیزی باشد که به ذهن شما می رسد. این موقعیت ها ممکن است تنها شوند – هر چه در رتبه های اجرایی شرکت بالاتر بروید، فرصت های شما برای راهنمایی و مربیگری محدودتر می شود. در عین حال، تقاضا برای زمان و توجه شما افزایش می یابد.
حتی ممکن است برای صاحبان مشاغل کوچک که اغلب در انزوا بدون مشاوره یا بازخورد متخصص فعالیت می کنند، بدتر باشد. بنابراین چگونه کارآفرینان و مدیران شرکتها با گسترش نقشها و کسبوکارشان به رشد خود ادامه میدهند؟
بیزینس کوچینگ
یک مربی کسب و کار می تواند آینه ای برای شما باشد. کوچ های کسب و کار متخصصان باتجربه ای هستند که استارتاپ ها، کارآفرینان و رهبران شرکت ها و صاحبان کسب و کار را با مشاوره، آموزش و بازخورد بر اساس نیازهای واقعی کسب و کارشان قادر می سازند.
بهترین مربیان کسب و کار، تجربه کسب و کار در دنیای واقعی را با مهارت های مربیگری مانند گوش دادن فعال و توانایی پرسیدن سوالات قدرتمند ترکیب می کنند. علاوه بر این، یک مربی کسب و کار می تواند کاتالیزوری برای ایجاد و دستیابی به برنامه های عملیاتی باشد. آنها همچنین می توانند به KPIهایی که مسئولیت پذیری، نتایج واقعی و موفقیت کسب و کار را هدایت می کنند، کمک کنند.
کوچینگ کسب و کار چیست؟
کوچینگ کسب و کار فرآیندی است که در آن یک کوچ حرفه ای، یک صاحب کسب و کار را برای رسیدن به اهداف خود همراهی می کند. یک مربی کسب و کار ممکن است به مشتری خود در ایجاد مهارت های رهبری، ایجاد استراتژی های تجاری یا بهبود طرز فکر خود کمک کند. همه چیز بستگی به این دارد که فردی که مربی را استخدام می کند از رابطه چه می خواهد. مهمتر از همه، مربیگری کسب و کار در مورد رشد است.
کارهایی که یک کوچ کسب و کار انجام میدهد:
- کمک به پیدا کردن یک مسیر را برای رشد حرفه ای کسب و کار
- به شما کمک می کند ارزش های اصلی و چشم انداز خود را کشف و روشن کنید
- فضای امنی را برای مقابله با آسیب پذیری و رشد کسب و کار فراهم می کند
- به عنوان یک شریک مسئولیت پذیر و محرک عمل می کند
مربی کسب و کار چه می کند؟
کار با یک مربی می تواند شبیه به شریک تجاری یا ایجاد یک رابطه قابل اعتماد باشد. برای اینکه بتوانید به طور کامل درک کنید که کار با یک مربی کسب و کار چه چیزی ممکن است به دنبال داشته باشد، اجازه دهید به این سوال پاسخ دهیم: “کوچ کسب و کار دقیقا چه کاری انجام می دهد؟”
- کمک به پیدا کردن یک مسیر را برای رشد حرفه ای کسب و کار
یک مربی حرفه ای کسب و کار به مشتریان کمک می کند تا شکاف بین جایی که امروز هستند و جایی که می خواهند باشند را کشف کنند. با کمک بیزنس کوچ، کارآفرین یا رهبر شرکت میتواند یک طرح کسبوکار قوی و استراتژیک ایجاد کند که باعث رشد شرکت میشود. گاهی اوقات داشتن دیدگاه خارجی تنها چیزی است که یک رهبر برای باز کردن پتانسیل های شخصی و شرکتی جدید به آن نیاز دارد.
- به شما کمک می کند ارزش های اصلی و چشم انداز خود را کشف و روشن کنید
رهبران جدید اغلب با تعریف ارزشهای خود و ترسیم آنها در برابر چشمانداز شفاف شرکتی مشکل دارند. یک مربی کسب و کار باتجربه می تواند به مشتری کمک کند تا در روند همسویی ارزش های شخصی و شرکتی مشارکت کند. از آنجا، مشتری می تواند چشم انداز قوی، حضور اجرایی و اعتماد به نفس لازم را برای هدایت تیم خود به سمت موفقیت ایجاد کند.
- فضای امنی را برای مقابله با آسیب پذیری و رشد کسب و کار فراهم می کند
رابطه بین رهبر شرکت و مربی فضای امن و مقدسی است. هنگامی که اعتماد ایجاد شد، مشتریان کوچینگ می توانند بدون ترس از تمسخر یا تحقیر عمیق ترین تردیدهای خود را به اشتراک بگذارند. با حمایت یک مربی کسبوکار، رهبر شرکت بدون محدودیت میتواند ایدههای جدید برای رشد را کشف کند یا راههایی را برای تبدیل شدن به یک رهبر بهتر امتحان کند. این نه تنها باعث ایجاد اعتماد به نفس یک رهبر می شود، بلکه می تواند مستقیماً بر نرخ رشد، فرهنگ شرکت و چشم انداز شرکت نیز تأثیر بگذارد.
- به عنوان یک شریک مسئولیت پذیر و محرک عمل می کند
یک مربی کسب و کار می تواند به مدیران شرکت ها و صاحبان مشاغل سطح بالایی از مسئولیت پذیری بدهد. با مسئولیتپذیری بیشتر، مشتریان و تیمها بیشتر در مورد ایدههای بزرگ و چیزهایی که آنها را میترسانند، اقدام میکنند. برای تسهیل رشد شرکت و توسعه شخصی میتوان به مربیان اعتماد کرد.
بیزینس کوچ همانند یک آیینه با شما رفتار می کند !
از بیزینس کوچ چه انتظاری باید داشت؟
اگر می خواهید صاحب کسب و کار یا مدیر اجرایی موفق تری شوید، کوچینگ می تواند راه حل باشد. با مربی مناسب، می توانید انتظار رشد نمایی هم از نظر شخصی و هم از نظر حرفه ای داشته باشید. در قلب آن، رابطه بین یک مربی کسب و کار و صاحب کسب و کار/حرفه ای بر اعتماد بنا شده است. اگر یک صاحب کسب و کار جدید تجربه محدودی داشته باشد، یک مربی حرفه ای در واقع می تواند از طریق بازخورد به سرعت بخشیدن به رشد کمک کند. اگر رهبران کسب و کار نیاز به حمایت برای افزایش حضور اجرایی خود و افزایش درآمد داشته باشند، یک مربی می تواند به تنظیم یک برنامه کمک کند.
اما به همین جا ختم نمی شود. بهترین مربیان کسب و کار مشتریان خود را به عظمت به چالش می کشند. در واقع، برخی از قدرتمندترین روابط مربی/مشتری می تواند سال ها طول بکشد. این روابط می تواند دوره های طولانی رشد قابل توجه کسب و کار را ارائه دهد.
سخن آخر: قدرتی را تصور کنید که وقتی با یک مربی کسبوکار شخصی شریک میشوید که عمیقاً شرکت شما را درک میکند - و همچنین نقاط قوت و ضعف شما.
دیدگاهتان را بنویسید