بازاریابی در نمایشگاه
11 نکته کلیدی برای بازاریابی در نمایشگاه
برای حضورموفق در نمایشگاه ، نیاز است که به موارد بسیاری توجه کنید
- هدف و برنامه ریزی برای شرکت در نمایشگاه
- آمادهسازی مطالب و تبلیغات برای قبل،حین و بعد از نمایشگاه
- حضور پر قدرت
- پیگیری که آخرین قدم برای نتیجه بخش بودن 3 اقدام قبل است
اما قبل از هر اقدامی با توجه به هدفی که برای شرکت در نمایشگاه دارید بهتر است که در مورد شرکت یا برندی که دارید اطلاعات دقیق و مفیدی برای شرکت کنندگان داشته باشید و وقتی کسی از شما سوال میکند؟ ” شما دقیقا چه کاری انجام می دهید؟ ” باید جواب قانع کننده و جذابی برای او داشته باشید و از قبل آماده باشیدبرای پاسخ به سوال آن هم با جواب هدفمند همراه برنامه ریزی دقیق.
از کلمات تکراری استفاده نکنید از خودتان بپرسید در ذهن بازدیدکنندگان میخواهید چه تصویری از شما و کسب و کارتان داشته باشند و با توجه به پاسخ این سوال ، برخوردها باید مناسب با نحوه ی رفتار و شخصیت بازدیدکننده باشد
با توجه به برند و کسب و کاری که دارید و ویژِگی های آن المان های اعمال کنید تا مخاطب متوجه آن ها شود.با بازدید از غرفه های دیگر میتوانید نکات مثبت و منفی آن ها را تحیلیل و برای غرفه ی خودتان استفاده کنید و همچنین با شرکت در نمایشگاه های مختلف میزان برنامه ریزی و آماده سازی بالاتر رفته و تجربه های زیادی به دست می آورید
عدم آمادگی و برنامه ریزی نمایشگاه امتیاز منفی بزرگی برای شما محسوب می شود به اقدام شماره 2 مراجعه کنید. تمیزی، آراستگی و جلوه های بصری، از اصلیترین عوامل طراحی غرفه به شمار میآیند. بعلاوه اطمینان یابید که هدف شرکت شما به سرعت برای بازدیدکنندگان بازتاب داده می شود.
اقدام های آگاه کننده مخاطب برای اطلاع و دعوت به نمایشگاه:
- قبل از شروع نمایشگاه تبلیغات انجام بدهید،تبلیغات محیطی بنر،تراکت،اطلاعیه های کوچک
- از تمام پلتفرم های مجازی برای اطلاع رسانی استفاده کنید(سایت،اینستاگرام،تلگرام،واتس اپ و…)
- جملات ویژه ای که باعث ترغیب مخاطب برای شرکت در نمایشگاه میشود استفاده نماید
- اگر مشتریان یا مسئولانی هستند که حضور آن ها باعث تاثیر گذاری بیشتر نمایشگاه میشود به صورت رسمی از آن ها دعوت کنید
- در حین نمایشگاه پوسترهای مرتبط با هدف داشته باشید
- تراکت و بروشور برای بازدید کنندگان جهت دادن اطلاعات تکمیلی داشته باشید
- سیستم یا پلتفرمی داشته باشید که اطلاعات مخاطب رو ذخیره و در زمان پیگیری کار را آسان تر کند
- اطلاعیه های دقیق برای خدمات و فروش های ویژه داشته باشید
- با توجه به بازدیدکنندگان می توانید دسته بندی درستی از مخاطب داشته باشید و پیشنهاد های ویژه ای با توجه به دسته بندی آماده و در حین بازدید به آن ها ارائه دهید
آخرین اقدام پیگیری باید به صورت حرفه ای انجام شود
- پیگیری و تداوم برنامه های طراحی شده با هدف فروش
- حفظ ارتباط با بازدیدکنندگان به منظور افزایش فروش و سودآوری پس از اتمام نمایشگاه
نتیجه گیری:
یکی از راه های دستیابی به فروش بالا حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی است
انتخاب و شرکت در یک نمایشگاه درست میتواند سکوی پرتاب برای یک کسب و کار باشد.
دیدگاهتان را بنویسید