چطور یک پیشنهاد رد نشدنی بسازیم ؟
پیشنهاد رد نشدنی در تبلیغات چیست؟ و چطور میتوان آن را طراحی کرد؟
در نیای امروز با افزايش هوش خريداران و كمتر شدن زمان آنها، متدها و شيوههاي بازاريابي قديمي در حال از دست دادن اثربخشي خود هستند.
چيزي كه امروز به آن نياز داريم، روشي جديد در انجام كسب وكار است ـ روشي كه هم از نظر اجتماعي مزيت بيشتري داشته باشد و هم بسيار مؤثرتر باشد ـ اين روش جديد چيزي نيست جز پيشنهاد ردنشدني.
پیشنهاد رد نشدنی چیست؟
پیشنهاد رد نشدنی یک تکنیک حرفه ای و فوق العاده پیشرفته در دنیای فروش و تبلیغات است که توسط المان های بازاریابی عصبی و علم nlp طراحی می شود و بسیاری از کسب و کار های بزرگ در دنیا از این روش برای فروش بیشتر محصولات و خدمات خود استفاده میکنند.
در حقیقت آنها با ارائه یک پیشنهاد خاص و جذاب به مشتری های خود کاری میکنند که مشتری ها سریع تر تصمیم بگیرند؛ آیا می خواهند آن محصول یا خدمات را خریداری کنند یا خیر؟
یک پیشنهاد رد نشدنی درست هزینه های تبلیغات و بازاریابی را به شدت کاهش می دهد و مشتری با دیدن و شنیدن آن پیشنهاد به راحتی قادر به تصمیم گیری خواهد شد که آیا از شما خرید را انجام دهد یا خیر؟
در این نوع پیشنهادات شما کاری میکنید که مشتری ها خودشان از شما خرید کنند ودر هنگام خرید هیچگونه احساسی مبنی بر اینکه برای خرید تحت فشار و اجبار هستند را نداشته باشند و در کمال رضایت و با شور و اشتیاق از شما و پیشنهادتان استقبال کنند و خرید خود را نهایی کنند.
چطور یک پیشنهاد رد ندشنی طراحی کنیم؟
قبل از طراحی یک پیشنهاد رد نشدنی ابتدا باید بدانیم؛ به چه دلیل باید یک تبلیغ دارای پیشنهاد باشد؟
البته منظور ما هر پیشنهادی نیست بلکه یک پیشنهاد ویژه مد نظر ماست.
در اکثر اوقات مردم توجه خاصی به پیشنهادهایی که به آنان داده می شود دارند و محصول یا خدمات شما را زیاد مورد برسی و توجه اولیه خود قرار نمی دهند
آیتم اصلی مردم برای تصمیم گیری ها همان نیازی است که هم اکنون دارن و پیشنهادی که با آن بتوانند نیاز خود را بسنجند.
آیتم های اساسی در طراحی یک پیشنهاد رد نشدنی چیست؟
برای اینکه یک پیشنهاد رد نشدنی در نهایت از طرف مخاطب مورد قبول قرار گیرد و فروش را برایتان رقم بزند باید 2 آیتم اساسی را در هنگام طراحی آن رعایت کرد:
کاهش درد خرید در مشتری
افزایش لذت خرید در مشتری
زمانی که شما بتوانید هر دو این حالات را ایجاد کنید، رد کردن پیشنهاد شما برای مخاطب بسیار سخت خواهد بود و به همان میزان احتمال قبول کردن این پیشنهاد بالاتر خواهد رفت و در نهایت ممکن است به خرید نهایی از شما منجر شود.
چرا این 2 آیتم بسیار مهم است؟
در بسیاری از اوقات مردم برای خرید کردن ترس دارند، پس شما باید بتوانید ترس را کمتر کنید و در مرحله ی بعد باید در نظر داشته باشید که مردم برای به دست آوردن لذت، خرید میکنند پس باید لذت های خرید کردن برای مشتری را هم افزایش دهید.
حال چه نکاتی را باید رعایت کنیم که درد خرید را برای مشتری کاهش دهیم؟
مورد اول این است که شما می توانید ضمانت پس از فروش را برای کالا یا محصول یا خدمات خود ایجاد کنید و از این طریق ترس مشتری برای خرید کردن را تا حدودی کاهش دهید و برای برخی مشتری ها حتی آن را به صفر برسانید.
مورد دوم این که نظرات خریداران یا مصرف کننده هایی که تا به حال از شما خرید کرده اند را در دسترس مشتری فعلی خود قرار دهید تا اعتماد آنان را بیشتر بدست آورید و از این طریق هم ترس آنان برای خرید کردن از شما کمتر خواهد شد.
سومین موردی که میتوانید از آن استفاده کنید این است که چرایی قیمت محصول خودتان را به مشتری بگویید و به ایشان نشان دهید که پرداخت این مقدار پول، چه ارزشی برای او به همراه خواهد داشت؛ به این کار توجیه قیمت هم گویند.
هرچقدر قادر باشید که این 3 مورد را بیشتر و بهتر به مشتری نسان دهید میتوانید به مقدار بیشتری درد خرید را در مشتری کاهش کاهش دهید.
چطور لذت خرید در مشتری افزایش دهیم؟
افزایش لذت دومین آیتمی بود که در طراحی یک چیشنهاد رد نشدنی به آن اشاره کردیم.
حال چه نکاتی را باید رعایت کنیم که لذت خرید را برای مشتری افزایش دهیم؟
مورد اول استفاده از تکنیک (ویزگی/ مزیت) است؛ که در این تکنیک شما ابتدا باید محصول خودتان را به شیوه زیر آنالیز کنید:
هر محصولی که شما می شناسید دارای ویژگی و مزیت است:
ویژگی ها همان مشخصات فنی و ظاهری محصولات یا خدمات هستند و مزیت همان خروجی است که به وسیله استفاده از محصولات به دست می آید.
اجازه دهید با یک مثال این موضوع را برایتان شفاف تر کنم:
مثلا شما چند نمونه خودکار را به رنگ آبی سبز و سیاه با نوک هایی به یک اندازه خاصی مثلا 1 میلی متر، 0.7 میلی متر و 0.5 میلی متر در فروشگاه نوشت افزار خود موجود دارید؛ در اینجا رنگ خودکار و اندازه نوک آن از ویژگی های محصول ما به شمار میرود.
روان بودن و راحتی در نوشتن این خودکار ها یکی از مزیت هایی است که میتوان برای آن ها ذکر کرد و این موضوع که دست نویسنده با این نوع خودکارها هنگام نوشتن طولانی مدت خسته نمی شود، را مزیتِ مزیت است.
سپس برای افزایش لذت خرید در مشتری از طریق این روش(مرحله دوم روش(ویژگی/مزیت)):
در ابتدا باید ویژگی های محصولی که می خواهید به مخاطب پیشنهاد دهید را کامل بنویسید و سپس برای رسیدن به مزیت های محصول تان از این ویژگی ها استفاده کنید.
پس از بدست آوردن مزیت های محصول یا حتی خدماتی که دارید باید به طور دقیق برسی کنید که این مزیت چه خروجی و یا دست آوردی برای مخاطب شما به همراه خواهد داشت، درواقع باید مزیت مزیت را بیابید.
به دست آوردن این نتیجه یا دستآورد همان چیزی است که انرژی لازم برای خرید کردن از شما را به مشتری میدهد.
پس مورد اول این است که با استفاده از ویژگی و مزیت محصول خود و نشان دادن آنها به مشتری لذت خرید را در وی افزایش دهیم.
آیتم دوم که لذت خرید را درمشتری افزایش می دهد این است که مشتری را به شرایط بعد از خرید ببرید و کاری کنید که مشتری خود را درحالی که محصول مدنظر را خریداری کرده است تصور کند؛ اینگونه شانس ما برای فروختن بیشتر خواهد شد.
به طور مثال:
فرض می کنیم که شما یخچال می فروشید؛ هنگامی که مشتری شما در حال صحبت درباره ی یخچالی است که انتخاب کرده است و لحظات آخری است که قصد دارد خرید خود را از شما نهایی کند، شما میتوانید با استفاده از جملاتی شبیه به:
(( آیا شما خودتان وسیله ایی برای جابجایی این یخچال در نظر گرفته اید یا ما برای شما این کار را با یک ارسال رایگان انجام دهیم؟ ))
خرید مشتری را نهایی کرده و ایشان را با گفتن چنین جملاتی به شرایط بعد از خرید منتقل کنید و این شرایط را برای او تصویر سازی کنید.
به عبارت دیگر میتوان گفت اگر بتوانیم به مخاطب نشان دهیم که پس از خرید محصول از ما چه اتفاقی برای او رخ می دهد، به طور خودکار میزان لذت خرید مشتری از شما افزایش خواهد یافت.
و در نهایت:
رعایت کردن تمامی این آیتم ها و نکات ذکر شده در این مقاله باعث خواهد شد که پیشنهاد شما در نظر مخاطب جذاب تر دیده شود و حتما به یاد داشته باشید که اگر خواهید فروش را نهایی کنید در فرایند فروش یا تبلیغات باید حتما به یاد داشته باشید که مردم پیشنهادات را میخرند نه محصولات و خدمات شما را.
دیدگاهتان را بنویسید